จัดเต็ม! คำย่อภาษาอังกฤษยอดฮิต A-Z

จัดเต็ม! คำย่อภาษาอังกฤษยอดฮิต A-Z
จัดเต็ม! คำย่อภาษาอังกฤษยอดฮิต A-Z

เดี๋ยวนี้เรามักจะได้เห็นวัยรุ่นใช้ภาษาอังกฤษกันมากขึ้น ไม่ว่าในเฟสบุ๊ค แชทไลน์ หรือในอินสตาแกรม ซึ่งก็มีวัยรุ่นไม่น้อยที่ชอบใช้ คำย่อภาษาอังกฤษ ในการพิมพ์ สื่อสารพูดคุย เช่น OMG, WTF, BTW, LOL, LMAO เป็นต้น ซึ่งบางทีเราก็ยังไม่เข้าใจว่าคำย่อนี้แปลว่าอะไร วันนี้เลย จัดเต็ม! คำย่อภาษาอังกฤษยอดฮิต A-Z มาให้เพื่อนๆ ได้ดูและนำไปใช้กัน หวังว่าจะเป็นประโยชน์ไม่มากก็น้อยนะ และอย่าลืมใช้แต่พอดี ย่อทุกคำก็ไม่ไหวนะ (อ่านไม่ออก >,<) ^^

จัดเต็ม! คำย่อภาษาอังกฤษยอดฮิต A-Z : A

A3 = Anytime, anywhere, any place
AAK = Asleep at keyboard
AAP = Always a pleasure
AFK = Away from keyboard
AKA = Also known as
AMOF = As a matter of fact
ASL = Age/sex/location
ATB = All the best
ATM = At the moment
AYDY = Are you done yet?
AYSOS = Are you stupid or something?
AYS = Are you serious?
AYT = Are you there?

จัดเต็ม! คำย่อภาษาอังกฤษยอดฮิต A-Z : B

B2W = Back to work
B/F = Boyfriend
B4 = Before
B4N = Bye for now
BA = Bad arse (ass)
BBL = Be back later
BHL8 = Be home late
BION = Believe it or not
BOL = Best of luck
BRB = Be right back
BRD = Bored
BTA = But then again
BTW = By the way

จัดเต็ม! คำย่อภาษาอังกฤษยอดฮิต A-Z : C

CB = Coffee break
CMB = Call me back
CMIIW = Correct me if I’m wrong
CRBT = Crying really big tears
CSL = Can’t stop laughing
CU = See you
CUL = See you later
CUL= 8R See you later
CYO = See you online

จัดเต็ม! คำย่อภาษาอังกฤษยอดฮิต A-Z : D

DIKU = Do I know you?
DL = Download
DM = Doesn’t matter
DNC = I do not understand (does not compute)
d00d = Dude
DTS = Don’t think so
DUR = Do you remember?

จัดเต็ม! คำย่อภาษาอังกฤษยอดฮิต A-Z : E

E1 = Everyone
E123 = Easy as one, two, three
EOD = End of discussion
EOL = End of lecture
EOM = End of message
EZ = Easy

จัดเต็ม! คำย่อภาษาอังกฤษยอดฮิต A-Z : F

F2F = Face to face
FC = Fingers crossed
FYEO = For your eyes only
FYA = For your amusement
FYI = For your information

จัดเต็ม! คำย่อภาษาอังกฤษยอดฮิต A-Z : G

G/F = Girlfriend
G2CU = Good to see you
G2G = Got to go
GA = Go ahead
GB = Goodbye
GFI = Go for it
GF = Girl friend
GG = Gotta Go
GGP = Got to go pee
GL = Good luck
GN = Good night
GNSD = Good night, sweet dreams
GOI = Get over it
GR8 = Great
GRATZ = Congratulations
GTG = Got to go

จัดเต็ม! คำย่อภาษาอังกฤษยอดฮิต A-Z
จัดเต็ม! คำย่อภาษาอังกฤษยอดฮิต A-Z

จัดเต็ม! คำย่อภาษาอังกฤษยอดฮิต A-Z : H

H8 = Hate
H&K = Hugs & kisses
HAND = Have a nice day
HRU = How are you?
HTH = Hope this helps
HUB = Head up butt
HW = Homework
HMU = Hit me up!

จัดเต็ม! คำย่อภาษาอังกฤษยอดฮิต A-Z : I

I2 = I too (me too)
IC = I see
IDK = I don’t know
IDTS = I don’t think so
ILU = I love you
ILY = I love you
IMO = In my opinion
IMS = I am sorry
IOW = In other words
IYO = In your opinion
IYSS = If you say so

จัดเต็ม! คำย่อภาษาอังกฤษยอดฮิต A-Z : J

JAM = Just a minute
JFF = Just for fun
JIC = Just in case
JLMK = Just let me know
JMO = Just my opinion
JTLYK = Just to let you know
JW = Just wondering

จัดเต็ม! คำย่อภาษาอังกฤษยอดฮิต A-Z : K

K = Okay
KK = Knock, knock
KK = Okay, Okay!
KB = Keyboard
KEYA = I will key you later
KEYME = Key me when you get in
KFY = Kiss for you
KOTC = Kiss on the cheek
KOTL = Kiss on the lips
KNIM = Know what I mean?

จัดเต็ม! คำย่อภาษาอังกฤษยอดฮิต A-Z : L

L2G = Like to go
L8R = Later
LH6 = Let’s have sex
LMAO = Laughing my arse (ass) off
LMK = Let me know
LOL = Laughing out loud
LOLO = Lots of love
LQTM = Laughing quietly to myself
LTD = Living the dream
LTNS = Long time no see
LY = Love you
LYSM = Love you so much

จัดเต็ม! คำย่อภาษาอังกฤษยอดฮิต A-Z : M

M8 = Mate
MC = Merry Christmas
MEGO = My eyes glaze over
MUSM = Miss you so much
MYOB = Mind your own business

จัดเต็ม! คำย่อภาษาอังกฤษยอดฮิต A-Z
จัดเต็ม! คำย่อภาษาอังกฤษยอดฮิต A-Z

จัดเต็ม! คำย่อภาษาอังกฤษยอดฮิต A-Z : N

n00b = Newbie
N2M = Nothing too much
NBD = No big deal
NE = Any
NE1 = Anyone
NFM = None for me / Not for me
NM = Never mind
NO1 = No one
NOYB = None of your business
NP = No problem

จัดเต็ม! คำย่อภาษาอังกฤษยอดฮิต A-Z : O

OIC = Oh, I see
OJ = Only joking
OM = Oh, my
OMG = Oh my God
OMW = On my way
OOH = Out of here
OOTD = One of these days
OOTO = Out of the office
OP = On phone
OTB = Off to bed
OTFL = On the floor laughing
OTL = Out to lunch
OTOH = On the other hand
OTP = On the phone
OTT = Over the top

จัดเต็ม! คำย่อภาษาอังกฤษยอดฮิต A-Z : P

PAW = Parents are watching
PCM = Please call me
PEEPS = People
PIP = Peeing in pants (laughing hard)
PITA = Pain in the arse (ass)
PL8 = Plate
PLMK = Please let me know
PLS = Please
PLU = People like us
PLZ = Please
PM = Private Message
PMFI = Pardon me for interrupting
POV = Point of view
PPL = People
PRON = Pornography
PTMM = Please tell me more
PXT = Please explain that

จัดเต็ม! คำย่อภาษาอังกฤษยอดฮิต A-Z : Q

Q = Queue
QIK = Quick
QL = Quit laughing
QQ (qq) = Crying eyes
QQ = Quick question
QT = Cutie

จัดเต็ม! คำย่อภาษาอังกฤษยอดฮิต A-Z : R

RLY = Really
RME = Rolling my eyes
ROFL = Rolling on floor laughing
ROFLMAO = Rolling on the floor, laughing my arse off
ROTFL = Rolling on the floor laughing
RSN = Real soon now
RTMS = Read the manual, stupid
RTSM = Read the stupid manual
RU = Are you?
RUMOF = Are you male or female?
RUT = Are you there?
RUOK = Are you okay?
RYS = Read your screen
RYS = Are you single?

จัดเต็ม! คำย่อภาษาอังกฤษยอดฮิต A-Z : S

S2S = Sorry to say
SAL = Such a laugh
SBT = Sorry ’bout that
SDMB = Sweet
SH = Same here
SH^ = Shut up
SIG2R = Sorry, I got to run
SIT = Stay in touch
SOAB = Son of a bitch
SOL = Sooner or later
SOMY = Sick of me yet?
SorG = Straight or gay?
SOS = Help
SPST = Same place, same time
SRY = Sorry
SS = So sorry
SSDD = Same stuff, different day
SSINF = So stupid it’s not funny
ST& D = Stop texting and drive
STFU = Shut the fuck up
STR8 = Straight
SUITM = See you in the morning
SUL = See you later
SUX = It sucks
SWAK = Sent (or sealed) with a kiss
SWALK = Sent (or sealed) with a loving kiss
SYL = See you later
SYS = See you soon

จัดเต็ม! คำย่อภาษาอังกฤษยอดฮิต A-Z : T

T4BU = Thanks for being you
TA = Thanks a lot
TAFN = That’s all for now
TAM = Tomorrow a.m.
TAU = Thinking about you
TBC = To be continued
TBD = To be determined
TBH = To be honest
TBL = Text back later
TC = Take care
TCOY = Take care of yourself
TDTM = Talk dirty to me
TFS = Thanks for sharing
THX = Thanks
TLK2UL8R = Talk to you later
TL = Too long
TMB = Text me back
TMI = Too much information
TMOT = Trust me on this
TMTH = Too much to handle
TOJ = Tears of joy
TOU = Thinking of you
TOY = Thinking of you
TPM = Tomorrow p.m.
TSNF = That’s so not fair
TU = Thank you
TTYL = Talk to you later
TTYS = Talk to you soon
TY = Thank you
TYVM = Thank you very much

จัดเต็ม! คำย่อภาษาอังกฤษยอดฮิต A-Z : U

UDM = You da man
UFB = Un fucking believable
UFN = Until further notice
UGTBK = You’ve got to be kidding
UR = Your / You’re
URA* = You are a star
URH = You are hot (U R Hot)
USU = Usually
UW = You’re welcome

จัดเต็ม! คำย่อภาษาอังกฤษยอดฮิต A-Z : V

VBS = Very big smile
VM = Voice mail
VN = Very nice

จัดเต็ม! คำย่อภาษาอังกฤษยอดฮิต A-Z : W

W@ = What?
W/ = With
W3 = WWW (Web address)
W8 = Wait
WAH = Working at home
WAJ = What a jerk
WAM = Wait a minute
WAYF = Where are you from?
WB = Welcome back
WBU = What about you?
WCA = Who cares anyway
WE = Whatever
WDYT = What do you think?
WITW = What in the world
WRT = With regard to
W/O = Without
WTB = Wanted to buy
WTG = Way to go
WTF = What the fuck.
WU = What’s up?
WUF = Where are you from?
WUP = What’s up?
WYD = What (are) you doing?

จัดเต็ม! คำย่อภาษาอังกฤษยอดฮิต A-Z : X

X = Kiss
X! = Typical woman
XME = Excuse Me
XLNT = Excellent

จัดเต็ม! คำย่อภาษาอังกฤษยอดฮิต A-Z : Y

Y? = Why?
Y2K = You’re too kind
YF = Wife
YGG = You go girl
YIU = Yes, I understand
YNK = You never know
YR = Yeah right
YSYD = Yeah sure you do
YT = You there?
YW = You’re welcome

จัดเต็ม! คำย่อภาษาอังกฤษยอดฮิต A-Z : Z

Z% = Zoo
ZH = Sleeping hour
ZOT = Zero tolerance
ZUP = What’s up?
ZZZ = Sleeping (or bored)

 

ข้อมูลทั้งหมดจาก http://teen.mthai.com/education/83789.html และ http://247live.blogspot.com/2011/01/blog-post.html

ปล. คำย่อก็คือคำย่อ ใช้อย่างพอดี และถูกกาลเทศะ ไม่อย่างนั้นมันจะกลายเป็น Word Crime (ภาษาวิบัติ) ไปในที่สุด

Leave a Reply